fredag 10. desember 2010

Togtur for spesielt interesserte

Joda, det ble en ny ekspedisjon. Tur - retur Sandefjord-København med ferje og tog på 48 timer.
Maria selger ut sine dyr, og jeg måtte bare sikre meg representanter fra de flotte stammene hun har arbeidet med. Tenkte jeg skulle vente litt, men det ble bare nå likevel - så da slo jeg til..
Denne gangen ble det masse planlegging og styr før jeg kunne dra, og det viste seg likevel at planleggingen ikke var tilstrekkelig på noen områder. Men - takket være gode marsvinvenner underveis - og deres respektive menn, fikk jeg skyss og godt stell hele veien! For de som ikke tror det, har det snødd tett i Danmark siste dagene. Med nullføre og mye uventet snøvar det trafikk-kaos og et slit å tråkke rundt til fods med marsvinkasser. Selv om jeg var litt stressa da jeg dro, falt alt på plass - mye takket være Maria som viste seg å ha full, tålmodig og rolig kontroll. :-)
Bjørn på Colorline fikset tralle på båten, så alle 9 dyra ble kjørt trygt av ferja. Ingen tollere i dag heller... Masse styr for papirer som ingen ser på, men innerst inne føles det viktig å ha alt i orden.

Gjeng med nykomlinger som fremdeles er litt engstelige...
3 flotte hunner og en staselig hann ble det.:-) Er kjempefornøyd med de alle! Da er chin-gjengen komplett og jeg kan starte forsiktig avl.
Tok med åtte flotte dyr til Hege-Anita også! Ja - tre av dem ble igjen hos kjempesøte og snille Annbritt. :-) De skal hentes om en uke, da det ikke var plass til alle 12 på kvota på en gang.
Hyggelig å kunne være til hjelp og bidra til nytt blod blant norske oppdrettere. Jeg samarbeider også gjerne med triveliige folk! Blir nok mer samarbeid etterhvert :-)

Grafeldur og Miss Denmark
Ellers i stallen har jeg satt sammen fem par: Sunpearl har fått selskap av Odakota, og jeg er meget spent på ungene etter dem!
Det er også tre chin-par: Litfari og Shiny Baby, Grafeldur og Miss Denmark, og Mercedes og Just Charming.
Just Charming fikk vel komme litt tidlig til Mercedes fordi han var litt engstelig som nykomling, og det spør om han slipper til hos myndige Mercedes så det blir unger der i gården...
Charming har forresten flyttet inn i hylla bak - der han koser jeg blant puter og madrasser...

Tjukka...
Åjo - så er det Bamboo som har hatt seg inne hos Sockan, som nå er superstor! Planlagt - not...

Sotet hvit de og hvit de - det skulle bli... litt av hvert? Korthårede blir de iallefall. Håper det blir noen fine hvite de, men vet jo ikke da Bamboo er nærmest en hvitsnutet himalaya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar