søndag 17. oktober 2010

Bading av løsgjengere

I dag fikk jeg sjekket pelsen på Sylvester grundig og fant et par kravlende ting på ryggen hans. Han har vært litt irritabel i det siste og har bitt etter meg når jeg har klødd ham på ryggen. Heldigvis kjøpte jeg luseshampoo på utstillingen sist, så i dag var det bare å begynne å bade. Sylvester hadde vel aldri badet før, men har trivdes tydelig med ny status. Ante ikke at han hadde sååå lang pels. Nyfønet så han ut som et pinnsvin...

Bambus fant jeg ikke noe på, men han har klødd seg litt i det siste - og han har jo byttet pels med Sylvester så det holdt, så jeg tok ingen sjanser. Siden han har vært på besøk hos de to andre bomullsdottene, måtte de til pers også. - Og egentlig litt greit å få stelt alle og vurdert dem litt grundig. Jeg har tenkt på at de kanskje klødde seg litt vel ofte. Ingenting å se i pelsen der, men jeg har aldri sett lus i en hvit pels før. Kunne tenkes at utøyet ikke syntes så godt? Nå lukter iallefall alle sammen av Lavendel!!!!!! og har det bra i nyvaskede bur alle sammen. Etter ørten runder med såpevask lukter fremdeles hendene mine også - av lavendel...

Sockan (DEW) og Ivory (dosen Himalaya)
Det er ganske klart nå at Bambus og Ivory er himalayaer. De har sorte tredeputer, sorte ører og sorte nesebor. Noen stor, oval neseflekk blir det neppe på dem, men resten av tegningene er på plass.
Sockan er blitt en DEW. Pigmentet på ørene ser ut til å ha bleknet og tredeputene er rosa. Yeh! Da registrerer jeg henne som DEW, og de to andre som pet. Jeg mangler litt opplysninger fra Lina, og at jeg selv får meldt meg inn i NMK, men så er det klart for registrering. Siden jeg melder meg inn så sent på året var det visst lurt å vente til etter 1.november for å få med 2011 på kjøpet. Rekker akkurat å bli medlem før utstillingen i Fredrikstad. :-)

Sockan
Lurte på å ta med Sockan til Fredrikstad, men rekker nok ikke å få på plass medlemskap, påmelding og registrering før fristen går ut. Det er jo heller ikke umulig at hun er drektig...
Da blir det SunBath, White Bath, Odakota og Neco i rase og Sweet Zoe, Miss Denmark i pet. Bare ungsauer med andre ord... Lurer på hvilke dyr jentene skal få stille - eller det blir vel bare Amanda som blir med tenker jeg. Hun vil gjerne stille Sylvester, men han har et par svært synlige skavanker, inklusive rare ting på his private parts... Tenker vi koser oss med ham hjemme, jeg.
Jeg liker godt hvordan Krembolla mi har utviklet seg, men han kommer akkurat så vidt opp i senior-klassen men har jo på langt nær fått på plass senior-pondusen ennå. Vi får se hva vi gjør når fristen er her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar